در دل دریا

چند وقت پیش یک گوشی موبایل وارد بازار شده بود. همان اوائل بود که یکی از دوستانم یکی از آن ها را خرید. گوشی بسیار خوبی بود و نسبت به قیمتش از همه لحاظ عالی بود.

بعد از چند ساعت کار با گوشی متوجه شد که در مرورگر کروم، ویدیوهای سایت آپارات به صورت شطرنجی نمایش داده می شوند. هر کاری کرد، درست نشد که نشد. موبایل فروشی ها هم نتوانسته بودند کاری انجام دهند.

بعد آمد و مشکل را به من گفت و پیشنهاد دادم که مرورگر فایرفاکس را نصب کند و اتفاقا مشکل را حل کرد. اما به هر حال دل چرکین بود و میگفت این هم از شانس ماست. درست باید از این همه گوشی، فقط گوشی من مشکل داشته باشد. لعنت به این شانس!

بعد از چند روز دوباره به موبایل فروشی رفته بود و طرف گفته بود که هر کس از این گوشی خریده، این مشکل را دارد و فقط گوشی تو نبوده که این عیب را داشته باشد.

وقتی این را فهمیدم، با خود گفتم چقدر اتفاقات بد روزمره را زود به شانس بد خود نسبت می دهیم، حوادث کوچک و بزرگی که ممکن است دامنگیر همه شده باشد اما چون ما از آن ها خبر نداریم، فکر می کنیم که دنیا تمام عزمش را جزم کرده تا ما را زمین بزند!

این یک مثال کوچک بود اما در خیلی از اتفاقات دیگر زندگی هم ممکن است این بدشانسی یا بدبختی را به خود نسبت بدهیم در حالی که چیزی طبیعی و فراگیر است مانند مرگ عزیزان، بیماری، شکست عشقی، پیش نرفتن کسب و کار و هزاران چیز دیگر. پس چرا بدشانسی یا هر چیز منفی دیگر را به خود نسبت دهیم؟

بهترین آرزوها برای یکایک شما عزیزان.

شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

مرسی  از لینک ویدیو و همچنین توضیحات ارزشمندتون 

 

😊همچنین 🌱

خواهش میکنم.
سپاسگزارم.

سلام 

نماز و روزتون قبول حق 🙏

حرفاتون قشنگه و به دل میشینه ، بازم مطلبی دارین بذارین 😊

 

خودمم زبان اسپانیایی رو خیلی دوس دارم لهجه ش جذابه 

 

 

سلام
طاعات و عبادات شما هم قبول باشه.🙏
خوشحالم که می فرمایید مطالب قشنگ و دلنشین بوده. نظر لطف شماست.
چشم. ان شاء الله سر فرصت مطالب جدید هم قرار میدم.
بله احتمالا یکی از دلایل پرطرفداربودن زبان اسپانیایی همین لهجه ی جذابشون باشه.

سلام 

ببخشید 

فکر کنم شما روانشناسی خوندید 

میشه بپرسم بازارکار رشته روانشناسی چطوره؟واقعا سردرگمم بین مهندسی و رشته های شناوری 

ممنون

درود بر شما
بله من روانشناسی خوندم ولی نه به شکل آکادمیک بلکه مطالعات شخصی خودم بوده. تحصیلات آکادمیک من رشته ی مهندسی برق هست.
درباره ی بازار کار باید عرض کنم که هم مهندس پردرآمد دیدم و هم مهندس کم درآمد، هم پزشک پردرآمد دیدم و هم پزشک کم درآمد، هم روانشناس پردرآمد دیدم و هم روانشناس کم درآمد، هم وکیل پردرآمد دیدم و هم وکیل کم درآمد و بسیار بسیار موارد دیگه.
یکی از نقاط مشترکی که افراد پردرآمد دارن، علاقه شون به کارشون هست، علاقه ی واقعی. هر کس به یه رشته شدیدا علاقه داشته باشه، در اون حوزه خوب مطالعه میکنه چون از کارش لذت میبره، وقتی خوب مطالعه کنه متخصص پرفایده ای برای جامعه میشه و وقتی یه نفر برای جامعه فایده داشته باشه، جامعه هم برای اون فایده خواهد داشت یعنی درآمدش خوب میشه.
پس به نظرم هر کسی که میخواد درآمد خوبی داشته باشه، اول باید علاقه ی خودش رو در نظر بگیره. انتخاب شغل بحث مفصلی هست ولی یه ویدیو از آقای بهرام پور که مدرس مهارت های فن بیان و ارتباطی هستن خدمت تون معرفی میکنم که خیلی ساده و در عین حال جذاب و کارآمد همین بحث انتخاب شغل و نقش علاقه در اون رو توضیح دادن. البته در یک دقیقه ی اول ویدیو، بحث یکم متفاوته و بعد از اون وارد بحث اصلی میشه. پیشنهاد میکنم این ویدیو رو از دست ندین.
لینک ویدیو:
امیدوارم در هر زمینه ای که رفتید، خوش بدرخشید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی